Pokud máte špatné finanční návyky, je čas podniknout nějaké preventivní kroky. Zde jsou 3 jednoduché kroky, které můžete podniknout, abyste si uvědomili své špatné stravovací návyky a vyměnili si je, abyste si mohli užít šťastnější, zdravější a spokojenější život!

Nejprve si uvědomte své špatné návyky

Někdy jsme naším největším nepřítelem. Máme nejlepší záměry, víme, že bychom měli sledovat naše výdaje, také víme, že bychom měli šetřit peníze a přispívat do našeho důchodového plánu, ale nějak to nemůžeme udělat. Co nás drží zpátky? Špatné návyky.

Špatné finanční návyky

Tak malé, ale ovlivňující celkový tvar vašeho rozpočtu, jsou malé věci, např.

nákup dvou až tří výdejů kávy každý den. Před odchodem z domu si pomyslete, zda si nemůžete udělat z opakovaně použitelného šálku kávy. Víte, kolik za to můžete ušetřit?

Používání kreditní karty – samozřejmě jste ji opět použili. Tento měsíc provedete pouze minimální splácení a příští měsíc přeplatíte více.

Víte, že byste měli vyplnit tento formulář, abyste mohli začít financovat svůj důchodový účet, ale odložili jste jej a nemáte.

Postupem času se i tyto „malé věci“ mohou sčítat. Samy se nezdají příliš vysoko, ale když je dáte dohromady, všimnete si, že způsobují chaos v oblasti financí. Jak tedy rozbijete špatné finanční návyky?

Krok 1: Buďte si vědomi svých úspor

Prvním krokem ke kontrole finančního chaosu je zjistit, kdy a proč se dostáváte do špatného finančního zvyku. Identifikace okolností a pocitů spojených s jeho výskytem pomáhá zjistit, proč to děláte.

Kupujete si šálek drahé kávy, protože jste nespali dobře, nebo možná proto, že nemáte dost času na přípravu kávy doma? Použili jste kreditní kartu, protože je to vhodné nebo jste se nudili, tak jste šli nakupovat? Existuje skutečný důvod, proč nechcete vyplnit tento důchodový formulář nebo ho nevyplňujete, protože se cítíte ztraceni v bludišti penzijních pravidel?

Krok 2: Uložte jej a ovládejte jej

Uložení chování, které chcete změnit, vám může pomoci analyzovat důvod tohoto chování. Chování při záznamu vám pomůže určit podmínky, které je spouštějí, a vaše pocity, které je vyvolávají.

Sledování frekvence chování je také užitečné. Možná zjistíte, že si tuto drahou kávu kupujete téměř každý den. Možná si vyberete tuto kreditní kartu dvakrát denně, ne jen několikrát týdně. Měření frekvence chování zvyšuje jeho povědomí a zvyšuje pravděpodobnost jeho změny.

Krok 3: Návnada a změna chování

Odstranění chování je velmi obtížné, zejména pokud se stalo zvykem. Jedním ze způsobů, jak překonat tento problém, je „nahradit“ toto nežádoucí chování jiným. Použijte dobrý přístup k těmto špatným finančním návykům.

Připravujte kávu doma, používejte dobré fazole a kupte si elegantní ekologický hrnek – díky tomu posílíte dobrý zvyk přípravy kávy doma, chráníte životní prostředí a své finance.

Až se nudíte, zkuste místo nakupování zavolat příteli, jít do knihovny nebo dobrovolně na místní charitativní organizaci.

Když se cítíte ohromeni těmito formuláři penzijního plánu, zkuste mluvit s důvěryhodným přítelem o tom, jak se vypořádáte s úsporami pro odchod do důchodu. Nejste v tom všem sami!

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *